Penzion UKO | Restaurace UKO | Wellness UKO | Školící centrum UKO | Blog UKO

Studio Jóga Bedřichov

Místo pro rozvoj harmonie těla, mysli a duše

Základní pravidla cvičení jógy

Co budete na lekci power jógy potřebovat?

  • pohodlné sportovní oblečení, krátké legíny, tričko (v místnosti je poměrně teplo)
  • odložte šperky, hodinky a vše, co by vám při cvičení překáželo
  • boty nepotřebujete, cvičí se bez bot, nejlépe naboso
  • podložku na jógu můžete mít svou (ale k dispozici máme podložky i ostatní pomůcky na cvičení)
  • ručník (budete se potit)

 

 

Poweryoga nemusí být jen prostým cvičením, ale může příznivě působit i na vaše zdraví. Pokud budete respektovat pravidla cvičení jógy a naučíte se vnímat své tělo, může Vám přinést i více než jen pevné a pružné svaly…
Zde je desatero základních pravidel:
1. Dýchejte
2. Vnímejte své tělo
3. Neubližujte – sobě ani ostatním
4. Nesetrvávejte dlouhou dobu v předklonových pozicích pokud máte potíže s vysokým tlakem
5. Vracejte se pomalu a postupně
z předklonových pozic, pokud máte nízký krevní tlak
6. Nedělejte svíčku pokud máte menstruaci, nebo
máte potíže se štítnou žlázou
7. Buďte opatrní při záklonových pozicích pokud
máte problémy s krční páteří
8. Zkruty (torzní pozice) provádějte vždy nejdřív
vpravo
9. Respektujte svoje tělo a sami sebe
10. DýchejtePower jóga nemusí být je nejen prostým cvičením, ale také může příznivě působit na vaše zdraví. Pokud budete respektovat základní pravidla cvičení jógy a naučíte se vnímat své tělo, může Vám přinést i více než jen pevné a pružné svaly…

Základní pravidla na lekcích jógy

  • předem upozorněte lektora na své zdravotní problémy nebo omezení
  • cvičte jen tehdy, jste-li zdraví, necvičte při bolestech, nachlazení
  • před lekcí 2 - 3 hodiny nejezte
  • buďte dochvilní (pozdním příchodem rušíte ostatní)
  • na cvičení neberte s sebou děti, cvičení je vhodné pouze pro dospělé
  • vypněte si váš mobilní telefon
  • před začátkem cvičení si dojděte na toaletu
  • pití se během cvičení nedoporučuje, ale potřebujete-li se napít, můžete v rozumném množství. Cca 10 min. po ukončení lekce vypijte dostatek čisté vody.
  • pokud potřebujete odejít z lekce dříve, udělejte tak ještě před zahájením závěrečné relaxace
  • bezprostředně po lekci se nedoporučuje sprchování - to může zastavit nastartované metabolické procesy

 

 

Základní pravidla cvičení power jógy

  • Dýchejte nosem, pravidelně, zhluboka a klidně - plný jógový dech 
  • Vnímejte své tělo, soustřeďte se pouze na sebe, provedení ásan a dech
  • Neubližujte – sobě ani ostatním
  • Nesnažte se za každou cenu zvládat náročné pozice
  • Přechod z 1 pozice do 2. je vždy plynulý a pomalý
  • Neustále zpevňujte centrum těla: pánevní dno a břišní svaly
  • Zkruty (torzní pozice) provádějte vždy nejdřív vpravo
  • Provádějte nádech se stoupáním nebo utevíráním, výdech s klesáním nebo zavíráním pozice
  • Respektujte svoje tělo a sami sebe, nepřeceňujte své síly
  • Pěstujte vytrvalost a pevnou vůli

 

 

Zdravotní omezení pro cvičení power jógy

Před začátkem cvičení vždy upozorněte lektora o svých zdravotních omezeních a problémech. Jedná se zejména o:

 

  • těhotenství
  • pooperační stavy
  • psychické problémy
  • vysoký či nízký krevní tlak
  • nemoci srdce
  • epilepsie
  • zvýšený nitrooční tlak
  • zvýšenou funkci štítné žlázy

 

Ve všech těchto případech se doporučuje konzultace s ošetřujícím lékařem.

  • Nesetrvávejte dlouhou dobu v předklonových pozicích pokud máte potíže s vysokým tlakem
  • Vracejte se pomalu a postupněz předklonových pozic, pokud máte nízký krevní tlak
  • Nedělejte svíčku pokud máte menstruaci, nebo máte potíže se štítnou žlázou (hyperfunkce štítné žlázy)
  • Buďte opatrní při záklonových pozicích, pokud máte problémy s krční páteří

 

V prvních 3 dnech menstruace se ženám nedoporučují obrácené pozice (svíčka, pluh).


facebook